streda, 12. februára 2014

Plank

Prevedenie nie je náročné - ste v pozícii, v ktorej spravidla začínate kľuk (push-up), o zem sa však opriete nie dlaňami, ale lakťami, ruky si môžete prekrížiť. Dbajte na to, aby ste mali hlavu v predĺžení chrbtice (temeno hlavy smeruje dopredu - hlavu nedvíhate), chrbát je rovný (zadok nedvíhajte, telo je v priamke), sústreďte sa na napätie v bruchu, napnite svaly brucha. Dýchajte plynulo, snažte sa v pozícii "napätia" vydržať čo najdlhšie. Cvik ukončíte uvoľnením brušného svalstva a ľahom na podložku.

Pri ľahšej variante cviku sa "nespúšťajte" na lakte, ale cvik vykonávajte v pozícii, v akej začínate klasický kľuk na zemi; ak zvládnete ľahšiu variantu, môžete do tréningu zaradiť variantu ťažšiu, pri ktorej sa o zem opierate lakťami.

Prevedenie ťažšej verzie - Bob Harper

Rôzne variácie cviku




a na záver tu máme "Plank-a-Thon" s Cassey Ho



2 komentáre:

  1. Plank je pořádně zlo! :D
    Ale je pravda, že účinky jsou báječné. Zatím vydržím tak tu minutku, i když to nějak extra netrénuju teda, ale určitě na tom ještě zamakám. :)) Pět minut, to už je výzva. :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda je, ale aspoň účinné zlo :) Niekedy ma aj prekvapuje, ako dokáže obyčajná minúta tak riadne "rozvibrovať" celé brucho. Áno, päť minút je celkom riadna výzva, tak ale treba sa prekonávať alebo sa o to aspoň pokúšať :)

      Odstrániť